ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

تاریخچه خودروها

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

تاریخچه خودروها

این قسمت: سوبارو

نقطه آغاز فعاليت شركت سوبارو به سال 1917 بازمي‌گردد، زماني كه ناكاجيما آزمايشگاه تحقيقات هواپيمايي را تاسيس كرد كه بعدها در سال 1932 ‌به نام شركت هواپيمايي ناكاجيما و به عنوان اولين شركت ساخت هواپيما در ژاپن شناخته شد. در طول جنگ جهاني دوم انواعي از هواپيماهاي جنگي را توليد كرد.

 http://www.gerdavari.com/tarikh-sobaro.jpg

سال 1946 و همزمان با پايان جنگ جهاني دوم شركت هوايي ناكاجيما شركتي جداگانه به نام شركت موتورفوجي را ايجاد كرد ، سپس در سال 1950 اين شركت به شركت‌هاي كوچك تقسيم شد و بعد از آن با ادغام دوباره آنها صنايع سنگين فوجي شكل گرفت كه در اين ميان شركت خودروسازي سوبارو نيز به وجود آمد.

سوبارو در انگليسي يعني (to get together) كه در فارسي به معناي با هم بودن يا پيوند است. اولين خودروي سوبارو به‌نام سوبارو 1500 سال 1955 توليد شد. در سال 1968 شركت نيسان 20 درصد از سهام شركت سوبارو را خريداري كرد و از سهامداران عمده شركت شد. شركت سوبارو خودروهاي معروف و زيادي را توليد و عرضه كرد كه اغلب اين خودروهاي لوكس به آمريكا صادر و با استقبال خوبي هم مواجه شد.

شركت سوبارو همچنين داراي تيم‌هاي ورزشي متعددي در مسابقات رالي است و خودروهاي زيادي را نيز به اين مسابقات روانه كرده است. خودروهايي مثل RXTURBO، RX-SRX و SEDAN DL كه بين سال‌هاي 1980 تا 1989 به مسابقات رالي جهاني راه يافتند.

خودروهاي ورزشي سوبارو تا آنجا شهرت يافتند كه تيم رالي انگليس با خودروهاي سوبارو توانست به موفقيت زيادي برسد. پس از آن تيم‌هاي رالي از ايتاليا و آمريكا نيز با خودروهاي سريع سوبارو به موفقيت رسيدند.

شركت سوبارو در ارائه خودروهاي پيشرفته و تكنولوژي‌هاي مدرن نيز شهرت دارد، مثل ارائه اتوبوس‌هايي با شبكه كنترل يكپارچه و پيشرفته (CAN) در بازارهاي آمريكا و كانادا، استفاده از آلومينيوم در موتور و ديگر قسمت‌هاي خودروهاي توليدي، رعايت تمام استانداردهاي زيست محيطي و چرخه بازيافت در توليد خودرو كه اين امر سبب دريافت جايزه زيست محيطي سال 2006 در آمريكا شد.

سال 2006 سوبارو همچنين خودروهاي برقي و الكتريكي خود را نيز به بازار عرضه كرد خودروهايي مثل G4E و سوبارو R1E. سوبارو با شركت‌هاي معروفي چون تويوتا نيز محصولات مشتركي مانند COUPE دو در‌ و FT-85 را نيز عرضه كرده است. در حال حاضر نيز شركت سوبارو خودروهاي معروف و باكيفيتي را به بازارهاي جهاني عرضه كرده و مي‌كند و از خودروسازان موفق در ژاپن و دنيا محسوب مي‌شود.

[ شنبه 16 خرداد 1394برچسب:سوبارو,تاریخچه,

] [ 10:57 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جشن تولد پیکان در سال 49

از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد.

پـِیکان نام گونه‌ای خودروی سواری ایرانی است که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال ۱۳۴۶ خورشیدی آغاز کرد و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد. از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. و درنهایت تولید آن در سال 1383به اتمام رسید و پرونده پیکان، خودروی محبوب هر ایرانی بسته شد

جشن تولد پیکان در سال 49

[ پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:پیکان,

] [ 1:13 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه